KBBA9

Rabu, 16 Julai 2014

Bulan Ramadan bukan setakat tahan lapar

Okeh.. hari ni aku ada tengok satu video nih. Agak terkilan jugak la bulan baik macam ni macam-macam hal boleh jadi. Nama pun bulan puasa..so banyak la cabaran yang bakal kita lalui. Ada yang cabaran dia teruk.. ada yang tak. Pokok pangkal kita je yang kena latih diri untuk BERSABAR hadapi cabaran tu.

Kalau berlaku salah faham ngan orang tua,kawan-kawan.. atau dengan orang lain pun.. cuba bawak bincang elok-elok..jangan cepat melenting! Aku pun tak la penyabar sangat tapi aku paksa gak latih diri ni untuk jadi seorang yang penyabar..

Satu lagi.. jaga adab bila bercakap.. tak kesah la siapa diri kita.. artis keee.. Aaron aziz ke.. Angelina jolie ke.. felixia..ehh.. merapu dah.. apa aku nak cakap tadi tah.. ohh.. apa-apa pun.. jaga perangai.. jangan angkuh sangat..jangan sebab hal kecik.. jadi masalah kat kita nanti..
Aku bersyukur sebab dikelilingi ngan orang yang
penyabar..aku nak jadi mcm dorang.. korang pun kena gakk..ok..


10 ulasan:

  1. Betul!!! Benda boleh settle elok elok.. Tak perlu mengamuk sakan...hehehe Suka lukisan abg awi!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kang dah jd kea berat..susah gak.. tqqq ainaa

      Padam
  2. yg ni memang comel... cuma kartun mcm ada ubahsuai sdkt drpd cerita asal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena ubah.. ambk pengajaran dari cerita asal

      Padam
  3. hhuhu gambar berbicara..pengajaran.dan iktibar..
    semoga kite terpelihara dari bersikap keji..lebih2 lagi di bulan mulia ni.

    BalasPadam
  4. Blh je setel elok2.. tak perlu nak maki hamun tak tentu psl.. memalukan diri sendiri je..

    btw cantik lukisan tu.. ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org dh minta maaf.. bincang elok2 kan senang.. tengokk.. x memasal lesen naik harga(tetiba..hahaha) tq

      Padam
  5. hihi kartun nie cite beskal la..hihi.. ape2 pun kes yg tgh viral nie kita jadikan pengajaran dan kesedaran utk kite jugak.. :)

    BalasPadam