KBBA9

Sabtu, 5 Mac 2016

Kau Sahabat, Kau Teman

As salam dan hai buat semua...

Hari ni Sabtu..5.3.2016. Tarikh dan hari yang sama aku kehilangan member baik aku zaman Politeknik dulu.. 5.3.2011. Kemalangan jalan raya..kes langgar lari time dia on the way nak balik dari ambil kawan dia kat Hospital.. time tu aku baru je graduate, arwah pulak nak final sem dah..antara kawan yang best pernah aku jumpa dan kesayangan geng-geng kitorang kat politeknik tu.



Last time aku jumpa dia.. aku janji nak belanja dia Big Mac kat McDonald.. sebab aku tak dapat nak lepak ngan dia dan kawan-kawan lain malam sebelum aku graduate tu. Aku pun pelik..sebab dia beriya-iya nak jumpa aku..tak tau pulak tu last time aku akan jumpa kawan aku ni..tak banyak gambar kenangan aku ngan dia. Terkilan gak la.. dia pergi tiba-tiba. Start dari situ aku kenal rapat ngan family arwah. Baik-baik semuanya.. first time jugak aku pergi Labis bila dapat tau dia dah takde..ingat lagi time tu..aku bawak apa benda tah kat dalam bag...tak fikir apa pun.. family arwah bagi aku baju merah yang dalam gambar tu kat aku. Sebab ni baju last aku ingat dia pakai time jumpa kat politeknik tu.. mana-mana aku pergi aku akan bawak dan pakai.

Alhamdulillah..sampai sekarang aku still contact family arwah kawan aku ni. Apa-apa pun.. aku fobia nak bawak motor sebab hal-hal macam ni jugak..bawak pun sopan je. Aku tak nak makan kat McD sebab confirm akan teringat arwah punya. Start dari hal ni jugak aku rajin ajak bergambar ngan kengkawan dan orang yang aku kenal bila berkumpul..sebab nak simpan buat kenangan.

 Aku doakan dia baik-baik je kat sana,. Semoga family aku..sahabat-sahabat aku semua.. terhindar dari sebarang perkara buruk. Aku doakan diorang semua panjang umur dan murah rezeki. Amin...

Al-fatihah buat Ahmad Ridzauddin Bin Zainal.. 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan