KBBA9

Khamis, 17 Mac 2016

Oh Janna Nick


Mungkin saja..
Dia mencintaku
Dan mungkin saja
Sekadar temanku..



heheheh...terngiang-ngiang suara Janna Nick ni.. awal-awal tengok dia berlakon dulu time bulan puasa lepas.. Syurga Nur. Comei gila muka dia.. huhu..mula la usha instagram dia,pastu tangkap lentok kejap tgk cara dia yang sempoi...fuhhh..


Okeh...konon petang ni nak buat final project aku la... last-last terbabass.. tangan mula nak menconteng pulak. So aku lukis Janna nick! kat bawah ni sikit print screen aku lukis tu. Saja share camna aku lukis guna Manga Studio pulak..hehe.. tunjuk camtu je la.. leceh nak buat tutorial bagai.. hahahaha...



Bahan-bahan yang perlu ada

Laptop atau Desktop PC
Wacom tablet (tak kesah la apa brand... janji boleh lukis)
Bakat
Kesabaran
Skill...skill..skill...



Step 1: pilih gambo laa...as reference


Step 2: Aku mula melakar. Ambik mana penting je..yang lain-lain aku tambah ikut style aku


Step 3: Fill color...ikut suka je ni.. 


Step 4: Letak tone pulak dan kemasan lain-lain




Dan Hasilnyaa.....



Yeah...buat simple-simple jek.. Ni pun kira nasib la jadi..kadang-kadang tak menjadi jugak aku lukis. Susah sebenarnya nak lukis muka manusia ni.. kena study betol-betol muka orang yang aku nak lukis tu..memandangkan diri tak berapa handal lagi..sebab tu kalo aku melukis,aku suka lukis sorang-sorang..kalo nak lukis live tu tak berani lagi sebab malu la tengok muka orang lama-lama...hahahha


 okeh...nak share kat Janna Nick...harap-harap dia perasan kewujudan lukisan aku ni.. hehehe...




3 ulasan: